معرفی مختصر خدمات سئو وب سایت  باهدف افزایش بازدید


سئو چیست ؟

سئو مخفف SEO و یا Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو مانند گوگل ، بینگ ، یاهو و غیره می باشد . از مهمترین این موتور های جستجو می توان به گوگل اشاره کرد که اهمیت بسیار بالایی به دلیل محبوبیت در استفاده کاربران دارد .


انواع سئو به چند دسته تقسیم می‌شود ؟

همان‌طور که در مقاله این موضوع رو به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم ، انواع سئو و بهینه سازی به ٣ دسته سئو داخلی ، سئو خارجی و سئو تکنیکال تقسیم می‌شوند .




منظور از انواع سئو چیست ؟

سئو و بهینه‌سازی سایت انواع مختلفی دارد تا برای پیاده‌سازی آن که در این مقاله به معرفی انواع سئو پرداخته‌ایم که برای انجام درست و صحیح SEO باید با نوع‌های مختلف آن آشنا باشید .


رایج ترین اصطلاحات در سئو کدامند ؟

صفحات نتایج گوگل یا SERP - Google Page Rank یا رتبه صفحه در گوگل - رتبه الکسا ( Alexa Rank ) - ترافیک سایت - جستجوی ارگانیک ( Organic Search ) - Featured Snippet پیشنهاد ویژه گوگل - ریدایرکت ( Redirect ) - انکرتکست ( Anchor Text ) - لینک های فالو و نوفالو ( Follow - NoFollow ) - نقشه سایت ( Site Map ) - فایل robots.txt

اصطلاح سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه یعنی چه ؟

در سئو کلاه سفید سئوکاران از قوانین گوگل پیروی می کنند و از آن ها تخطی نمی کنند. در مقابل، عده قلیلی از متخصصان سئو به جای اینکه از قوانین تبعیت کنند و با صبر و شکیبایی سایتشان را به رتبه اول گوگل برسانند، از ترفندهایی استفاده می کنند که کاملاً مخالف قوانین گوگل هستند. این ترفندهای مخالف قوانین گوگل را سئو کلاه سیاه می گویند.


سئو کلاه سیاه چیست ؟

یکی از انواع بهینه‌سازی سایت سئو کلاه سیاه هست که مفهوم بهینه‌سازی سایت به گونه‌ای که خلاف قوانین موتورهای جستجو باشد و این نوع بهینه‌سازی معمولا رتبه‌ای پایدار برای شما نخواهد داشت .


کدام یک از ٣ مورد انواع سئو مهمتر است ؟

به جرات می‌توان گفت که اگر یکی از این سه مورد انواع سئو را یاد نگرفته باشید در انجام مراحل سئو و بهینه سازی به مشکل برخواهید خورد !

  

سئو فنی یا سئو تکنیکال چیست ؟

« سئو تکنیکال یا سئو فنی » ( Technical SEO ) به عناصر پشت صحنه‌ای مرتبط می‌شود که در افزایش بازدید طبیعی ( ارگانیک ) وب‌ سایت شما نقش دارند. از این عناصر می‌توان به معماری سایت، بهینه‌سازی برای موبایل و سرعت بارگذاری صفحه اشاره کرد. ممکن است به این جنبه از سئو توجه بسیار زیادی نشود، اما باید بدانید که سئو تکنیکال بسیار مهم است .

سئو تکنیکال همانطور که از اسمش هم قابل حدس است، یک سری فعالیت فنی مربوط به سایت است که از نظر موتورهای جستجو قابل اهمیت هستند. فعالیت هایی که باعث افزایش سرعت سایت ، فهم بهتر محتوای سایت توسط ربات های موتور جستجو و ... میشود .


اهمیت سئو تکنیکال چیست ؟

ممکن است وسوسه شوید که این بخش از سئو را به کلی نادیده بگیرید و از آن بگذرید، اما باید بدانید که سئو تکنیکال نقش بسیار مهمی در افزایش ترافیک وب‌سایت ایفا می‌کند. ممکن است زمانی محتوای شما کاملاً بی‌نقص و مفید باشد، اما موتورهای جستجو نتوانند آن را درک کنند. در نتیجه این محتوا به افراد بسیار کمی نمایش داده می‌شود. بدون در نظر گرفتن معیارهای سئو تکنیکال، موتورهای جستجو نمی‌توانند محتوای شما را به خوبی درک کنند.

آیا سئو تکنیکال برای پیاده سازی سخت است ؟

سئوی تکنیکال یا فنی پیچیده است ؟

بستگی دارد. تسلط بر اصول اساسی واقعاً دشوار نیست، اما سئو تکنیکال می تواند پیچیده و درک آن سخت باشد


به خطاهای سرچ کنسول اهمیت بدهیم ؟

سرچ کنسول نسخه جدید گوگل، اطلاعات به شدت مهمی در مورد وب سایت شما و خطاهای داخلی اش ارائه میکند. این خطاها در مورد سرعت سایت، صفحاتی که ایندکسشان دچار مشکل است، صفحات 404 و... هستند. بنابراین هر از گاهی به سرچ کنسول وارد شده، سراغ بخش Coverage و همینطور Enhancements بروید.




اهداف سئو چیست ؟

از مهمترین اهداف سئو سایت میتوان معرفی خدمات و کسب و کار شما به تمام کاربران گوگل و برند سازی شما در اذهانعمومی است . وقتی کسب و کار شما مانند یک برند در ذهن کاربران حک شود این کاربران شاید برای دفعه اول از خدمات شما استفاده نکنند اما نام کسب و کارتان در ذهن شان ثبت شده و بیرون نمیرود و این کاربران بعد ها به مشتری دائمی شما تبدیل می شوند .


چک لیست سئو چیست ؟

چک لیست سئو در واقع لیستی از تمام نکات و کارهای مهمی است که باید برای بهینه‌سازی سایت انجام دهید تا بتوانید در جهت اهداف خود از رقبا پیشی بگیرید.

همچنین ما برای راه‌اندازی یک سایت سئو شده قابل قبول به لیستی از موارد احتیاج داریم تا بتوانیم در هنگام تولید محتوا، تک‌تک موارد لازم در این لیست را بررسی کرده و کلیه آنها را رعایت کنیم که در این محتوا به آنها کامل پرداخته ایم.

به تمام کارهایی که در راستای بهینه سازی سایت خود باید در نظر داشت و تمام نکات آن را رعایت کرد تا وب سایت شما در راستای اهداف شما سئو شود، چک لیست سئو می‌گویند.


تقسیم بندی چک لیست سئو ؟

چک لیست سئو به چند دسته تقسیم می‌شود: چک لیست اولیه سئو، چک لیست سئو تکنیکال، چک لیست تحقیق کلمات کلیدی، چک لیست محتوا، چک لیست سئو داخلی یا on-page، چک لیست ساخت بک لینک، چک لیست سئو خارجی


چک لیست سئو سایت و محتوا شامل چه مواردی است ؟

معرفی عناصر اصلی سئو ، چک لیست اولیه سئو ، سئو تکنیکال ، تحقیق کلمات کلیدی ، چک لیست سئو محتوا ، سئو داخلی و ساخت بک لینک


چک لیست سئو تکنیکال چیست ؟

سئو تکنیکال بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی سئو است، به همین دلیل است که سایت باید تمام توصیه های سیستم های جستجو را رعایت کند. چک لیست تکنیکال شامل جنبه های متعددی به منظور تجزیه و تحلیل و رتبه بندی پارامترهای فنی محتوا و ساختار وب سایت است.



چند نمونه از چک لیست سئو فنی چیست ؟

نمونه دیگری از سئوی فنی ساخت نقشه سایت XML برای سایت شما است. اولین گام مهم در ایجاد یک استراتژی فنی سئو، راه اندازی وب سایت شما به طور صحیح است تا هر صفحه همانطور که باید عمل کند. گوگل (و سایر موتورهای جستجو) برای درک بهتر سایت شما، این فایل را می خزند



چک لیست سئو در سال 2022 به چند قسمت تقسیم می‌شود ؟

چک لیست سئو در سال 2022 به 3 دسته  چک لیست سئو فنی یا تکنیکال ، چک لیست سئو داخلی سایت و چک لیست سئو خارجی سایت تقسیم می‌شود.



چرا باید از ابزارهای سئو استفاده کنیم ؟

هر ابزار سئو کاربرد متفاوتی دارد . برخی از در یافتن کلمات کلیدی ، برخی دیگر در تعیین استراتژی لینکسازی خارجی و برخی دیگر در پیدا کردن مشکلات سایت شما کمک می کند . ولی مهمترین دلیل استفاده از ابزار سئو را می توان آنالیز سایت خود و همینطور آنالیز سایت رقبا، به دست آوردن اطلاعات دقیق و همینطور داشتن آمار و گزارش دانست .


سئو فنی چیست ؟

نکته مهمی که باید در آموزش بهینه سازی سایت برای گوگل به آن اشاره کنیم بحث سئو فنی است. سئو فنی به فرآیندی می‌گویند که از طریق آن ، موتورهای جستجو، صفحات سایت را پیدا ، درک و نمایه‌ گذاری ( ایندکس ) می‌کنند . فرض کنید که وب‌سایت مورد نظر شما به طور کامل در اینترنت ثبت و قابل دسترسی باشد . در ادامه آموزش بهینه سازی سایت برای گوگل یاد می‌گیریم که چه عناصری یک وب‌سایت را تشکیل می‌دهند و چه تاثیری در بهبود سئو دارند .


سئو خارجی چیست ؟

سئو خارجی به معنی پیوند دادن سایت های ارزشمند و معتبر دیگر به سایت شما و هدایت کاربران از سایت های دیگر به صفحات هدف سایت شما می باشد . در این مقاله جدیدترین تکنیک سئو خارجی بر اساس منابع خارجی توضیح دادهشده تا در کمتر از 5 ماه سایت تان را به صفحات اول گوگل برسانید .


چرا سئو خارجی اهمیت ویژه ای دارد؟

سئوی خارجی اعتبار یک صفحه را به صفحه دیگر منتقل می نماید. بدون آن، سایت شما به طور مداوم پایین تر از وب سایت های دیگر قرار می گیرد. همچنین می بایست توجه داشته باشید که الگوریتم های گوگل برای رتبه‌بندی یک سایت نیز در سئو خارجی اعمال می‌شود که شاید حیاتی‌ترین آنها این الگوریتم ها هستند .


سئو خارجی چه مزایای برای سایت دارد ؟

سئو خارجی موجب بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو، افزایش ترافیک سایت ، رود کاربران رسانه های مختلف به سایت ما و افزایش اعتبار سایت و امکان کسب درآمد از همین اعتبار می شود .


اهمیت افزایش بازدید سایت چیست ؟

بالا بردن بازدید کننده سایت باعث افزایش شناخت افراد از برند شما و همچنین افزایش فروش محصولات و خدمات شما میشود . اما باید به این سوال پاسخ دهید، چه ورودی می‌تواند برای سایت مفید باشد ؟


بازدید سایت چه تاثیری در سئو و بهینه سازی دارد؟

بازدید و ترافیک سایت یکی از عوامل تاثیرگذار در سئو می باشد. بازدیدهای اصولی و هدفمند از جمله پارامترهای طبیعی گوگل برای تعیین جایگاه یک سایت می باشد و می تواند شاخصی برای میزان شناخته شدن سایت شما در میان کاربران مختلف به شمار برود.


آیا پروفایل تو افزایش بازدید پیجم نقش داره؟

بله پروفایل نقش مهمی را ادر افزایش بازدید اینستاگرام ایفا می‌کند.


انواع روش‌های افزایش بازدید سایت چیست؟

روش‌های مختلفی برای افزایش بازدیدکننده سایت وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. تبلیغات در فضای آنلاین، سئو، گوگل ادوردز و ... نمونه‌هایی از روش‌های افزایش بازدید سایت هستند.


لینک بیلدینگ یا لینک سازی چیست؟

لینک ‌‌سازی به مجموعه اقداماتی گفته می‌‌شود که برای بالا بردن تعداد و کیفیت لینک‌‌های ورودی به یک صفحه و یک وب سایت انجام می‌‌شوند.


لینک سازی چه انواعی دارد؟

لینک سازی به دو نوع کلی داخلی و خارجی تقسیم می‌شود. در مورد اول، میان صفحات یک وب سایت ارتباط هدفمند برقرار می‌کنیم. در لینک‌سازی خارجی، از دامنه‌های دیگر به سایت مرجع لینک می‌دهیم یا به اصطلاح بک لینک می‌سازیم.


لینک سازی داخلی در سئو یعنی مرگ و زندگی

فرضا یک صفحه با محتوای جدید ساخته اید اما از هیج صفحه ای از سایت خود به آن لینک نداده اید . همچنین این صفحه جدید در نقشه سایت ( Site Map ) قرار ندارد و بک لینکی هم از سایت های دیگر دریافت نکرده. نتیجه چه میشود؟

ربات های خزنده گوگل اصلاً نمی دانند چنین صفحه ای وجود دارد! یعنی عملاً شما با انتشار این صفحه هیچ تغییری در جایگاه و ترافیک ورودی سایت مشاهده نمی کنید. اینجاست که لینک سازی داخلی میتواند مرگ یا زندگی سایت شما را رقم بزند !


آیا لینک سازی داخلی برای سئو مهم است؟

قطعا این کار یکی از الزامات موفقیت سئوی وبسایت شما است. وجود لینک‌سازی‌های هدفمند در سایت شما به گوگل می‌فهماند چه صفحاتی از سایت مهم است که باید به کاربران نمایش داده شود.


چرا لینک سازی داخلی مهمه؟

لینک سازی داخلی باعث می‌شود یک معماری صحیحی برای سایت داشته باشید و اعتیار صفحات سایت را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. اینگونه کاربر به راحتی به تمامی مطالب سایت دسترسی دارد.


انواع لینک های داخلی

ناوبری سایت لینک های بکار رفته در محتوا

آیا لینک سازی داخلی به سئوی سایت کمک می‌کند ؟

جواب این سوال قطعا مثبت است . اما اگر می‌خواهید به درک عمیق‌‌تری از موضوع دست پیدا کنید ادامه مطلب را مطالعه کنید.


مهم ترین تکنیک های اصولی در لینک سازی داخلی چیست ؟

1- تکنیک مرزبندی در محتوا

2- استفاده از انکر تکست مناسب

3- لینک دهی به صفحات جدید از محتوای پربازدید

4- ساخت صفحات خوشه ای و لینک سازی به دسته اصلی

و تکنیک های دیگری که در این مقاله در مورد آن ها بیشتر میدانید.


آموزش لینک سازی خارجی شامل چه مباحثی است ؟

همه روش‌هایی که برای لینک سازی خارجی قابل استفاده هستند و موجب شناسایی یا جریمه سایت توسط گوگل نخواهند شد در این کارگاه آموزش داده می‌شود.
مباحثی شامل خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، کامنت گذاری و ساخت پروفایل به صورت مجزا و با ارائه راهکارهای عملی آموزش داده خواهد شد.


انواع لینک سازی خارجی

1- لینک خارجی تالیفی
2- رپورتاژ آگهی
3- نوشتن پست مهمان
4- برگزاری وبینار
5- نسخه‌ی رایگان ابزار

ویژگی های لینک سازی خارجی باکیفیت

1- لینک سازی خارجی از وب‌سایت‌های معتبر و با نفوذ
2- انکرتکست لینک باید حاوی کلمه‌ی کلیدی مناسب باشد
3- لینک سازی خارجی از سایتی در حوزه‌ی فعالیتی مشابه
4- ساخت لینک خارجی
Do Follow -5 لینک‌ سازی خارجی با‌کیفیت از یک منبع نیست !

از چه زمانی لینک سازی خارجی کنیم ؟

بهترین زمان گوگل هانیمون است زمانیکه سایت در یک کلمه رتبه گرفته است. مثلا در کلمه آموزش سئو یا اینکه شما میتوانید 3 ماه بعد از راه اندازی سایت شروع به لینک سازی خارجی کنید و تا آن زمان لینک سازی داخلی را به بهترین نحو انجام دهید.


در چه زمانی لینک سازی را متوقف کنیم ؟

یک بار که لینک سازی خارجی را انجام دادیم 1 هفته صبر میکنیم و کلمات را مورد بررسی قرار میدهیم در صورتیکه رتبه خوبی گرفته بودند به عناون مثال بعد از لینک سازی خارجی ما این کلمات به صفحات 2 تا 3 رسیده بود میتوانیم متوقف کنیم و در صورتیکه نرسیده بود مجددا در سایت های مرتبط دیگری اینکار را انجام میدهیم.


 آیا لینک های noopener و norefferer همانند لینک های nofollow محسوب می شوند ؟

لینک های noopener و norefferer هیچ تأثیری بر سئوی سایت ندارند و نباید آنها را با لینک های nofollow اشتباه گرفت؛ آنها فقط برای امنیت سایت موثرند.


لینک های Sponsored و UGC چیستند و چه تاثیری بر سئو دارند ؟

لینک اسپانسری یا تبلغیاتی ( Sponsored ) لینک‌ هایی هستند که در ازای قرار دادن آن‌ ها در سایت پول دریافت می‌ شود و برای سایت مقصد به عنوان یک تبلیغ یا حمایت مالی یا هر نوع قرارداد دیگر در نظر گرفته می‌ شود. وقتی یک لینک، با مشخصه Sponsored بیان می ‌شود، امتیازی برای صفحه‌ مقصد لحاظ نخواهد شد. هر چند گوگل همچنان این نوع لینک را برای رسیدن به صفحه اشاره شده به آن مورد بررسی قرار می‌دهد اما گوگل با این نوع لینک رفتاری مشابه لینک‌های نافالو ( Nofollow ) می‌کند. لینک های UGC یا User Generated Content نشان ‌دهنده لینک داخل محتواهای ایجاد شده به دست کاربران است. به عنوان نمونه می ‌توان به لینک‌ های داخل بخش کامنت ‌ها ( نظرات ) و انجمن ‌ها ( فروم ‌ها ) اشاره کرد. این نوع لینک نیز درست مانند لینک Nofollow عمل می کند.


بک لینک چیست ؟

هر متن یا تصویری که با کلیک بر روی آن به صفحه دیگری منتقل میشویم لینک نامیده میشود. اگر سایت یا دامنه اینترنتی دیگری به یکی از صفحات شما لینک داده باشد اصطلاحا به آن بک لینک می گوییم.


اهمیت بک لینک در سئو چیست ؟

گرفتن بک لینک سایت از بخش‌های اصلی در « Off-page SEO » به شمار می‌آید . بک لینک سایت به طور کلی نوعی «رأی» برای سایت دیگر به شمار می‌آید. هریک از این رای‌ها به موتورهای جستجو این مطلب را می‌رساند که محتوای موجود در سایت ، محتوایی ارزشمند و کاربردی است. در نتیجه هرقدر این امتیازات یا رای‌ها بیشتر باشد، رتبه بهتری نزد موتورهای جستجو کسب می‌کنید. البته استفاده از لینک‌ها در الگوریتم موتورهای جستجو نکته جدیدی به شمار نمی‌آید. در حقیقت، بک لینک سایت سنگ بنای الگوریتم اصلی گوگل موسوم به « Page Rank » را تشکیل می‌دهد.

بهترین بک لینک کدام است ؟

بک لینکی که سایت مورد استفاده در آن تمامی اصول سئو را رعایت کرده باشد و از DA ، PA و اسپم اسکور مناسبی برخوردار باشد.


نحوه پیدا کردن بک لینک رایگان ؟

برای پیدا کردن و ساخت لینک رایگان روش های زیادی وجود دارد اما یکی از بهترین راه های پیدا کردن آنها استفاده از ابزارهایی مانند Ahrefs و یا Moz است. با استفاده از این ابزار می توانید رقبای خود را تحلیل کنید و استراتژی آنها و لینک هایی که استفاده کردند را مشاهده کنید و برای سایت خود استفاده کنید و با رعایت اصول لینک سازی به رتبه های بالاتر گوگل برسید.


آیا می توانم بکلینک های ایجاد شده را با ابزارهای مختلف مشاهده کنم؟

بله . لینک های ساخته شده را می توان با ابزار های مختلف نظیر Ahrefs و SEMrush و Majestic و Alexa و Moz Link Explorer و کنسول جستجو گوگل و … مشاهده نمود.


لیست سایت های بک لینک رایگان ؟

اگر شما به دنبال لیستی از سایتهای بک لینک رایگان هستید ما در ادامه تعدادی بک لینک رایگان قدرتمند برای شما اورده این که می توانید برای لینک سازی و افزایش رتبه سایت خود استفاده کنید. این مطلب به طور مرتب اپدیت می شود و لینک های رایگانی که می توانید جهت لینک سازی از آنها استفاده کنید به این لیست اضافه خواهد شد، پس همیشه به این صفحه سر بزنید. توجه (نکته مهم) : لیست بک لینک از سایتهای باکیفیت زیر بطور کامل چک شده و اکثرا موجود و قابل لینک سازی هستند. در خیلی از پروژه های واقعی از این سایتها برای بالابردن رتبه استفاده شده است. پس به راحتی از آنها نگذرید.


آیا ساخت بک لینک رایگان برای سایت مفید است ؟

پاسخ مثبت است . در تعدادی از سایت های معتبر که در ادامه معرفی می کنیم می توانید بک لینک رایگان بسازید.


بک لینک فالو چیست ؟

بک لینک فالو یا « DoFollow Links » نوعی بک لینک سایت است که در الگوریتم « Page Rank » مورد توجه قرار می‌ گیرد . به این معنی که چنین بک لینکی به بهبود رتبه سایت کمک می‌کند .


تاثیر بک لینک بر سئو چطور محاسبه میشود ؟

برای تعیین ارزش و تاثیر یک بک لینک بر سئو سایت شما فاکتورهای متعددی سنجید می شود که مهمترین آنها عبارتند از :

1- اعتبار دامنه لینک دهنده

2- ارتباط موضوعی سایت شما و صفحه ارجاع دهنده

3- انکر تکست انتخاب شده برای لینک

4- محل قرارگیری لینک در صفحه

5- تعداد لینک های خروجی صفحه ارجاع دهنده

6- فالو یا نوفالو بودن لینک


تفاوت بک لینک فالو با نوفالو چیست ؟

به زبان ساده بک لینک فالو اعتبار سایت مرجع را به سایت شما انتقال می‌دهد اما در مورد بک لینک نوفالو این چنین نیست و ارزش کمتری دارد.


باید از چه زمانی لینک سازی برای سایت های تازه کار را شروع کرد ؟

در جواب باید گفت به هیچ وجه برای لینکسازی خارجی عجله نکنید. ابتدا بر روی on page سایت خود کار کرده و سپس به صورت تدریجی شروع به ساخت بکلینک برای سایت خود بکنید.


ایا خرید بک لینک یک روش موثر ساخت لینک است ؟

خرید بک لینک می‌تواند منجر به خسارات جبران ناپذیری برای سئو سایت شما شود. ممکن است تا زمانی که بک لینک‌های خریداری شده توسط گوگل شناسایی نشده اند شاهد افزایش رتبه سایتتان باشید. اما بطور کلی روش مطمئنی نیست و بر خلاف خطوط مشی گوگل است.


بک لینک در سئو خارجی چیست ؟

بک لینک ها در وب‌سایت ‌هایی غیر از سایت شما که به صفحه‌ای در وب‌سایت شما برمی‌گردند، اشاره می کنند . به بک لینک ها لینک های ورودی نیز می گویند زیرا نشان دهنده ترافیک وب سایت دیگری است که به سایت شما وارد می شود . کیفیت و کمیت بک لینک های شما میتواند به شما کمک کند در موتورهای جستجو مانند گوگل ( Google ) و بینگ ( Bing ) و یاهو ( Yahoo ) رتبه بالاتری کسب نمایید .


نقش رپورتاژ آگهی در سئوی خارجی چقدر است ؟

لینک‌هایی که در دل مطالب علمی درج می‌شوند ، بهترین نوع بک‌لینک‌ها به حساب می آیند. اگر وبسایتی که به رپورتاژ آگهی را منتشر می‌کند ، در حوزه وب‌سایت سفارش دهنده باشد، این تاثیر چندین برابر خواهد بود . سایت‌های خبری معمولا از رتبه‌ بندی و دامین آتوریتی بالایی دارند . از این رو بهترین گزینه برای انتشار ریپورتاژ آگهی ، سایت‌های خبری هستند و باعث بهبود رتبه سایت میشوند .


رپورتاژ آگهی چیست ؟

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری ، متنی خبری است که در مورد کسب و کارتان تهیه می شود و در سایت های خبری و سایت های مرتبط درج میشود . هم اثر مثبت بر سئو دارد و هم بازدید کننده می فرستد و هم شهرت کسب و کارتان را زیاد می کند .
از آنجاییکه هنگام درج رپورتاژ خبری یا آگهی در سایت های ناشر رپورتاژ ، لینک فالو به سایت شما داده می شود ، اثر مثبت بر سئو سایت شما دارد. با توجه به رتیه الکسای سایت ناشر، بازدید کننده نیز برای سایت شما ارسال می شود.


اصول و روش رپورتاژ نویسی چیست ؟

در نوشتن رپورتاژ باید از هرگونه دروغ خودداری کنید . یک رپورتاژ آگهی می‌تواند نوعی بررسی بی‌طرفانه باشد که در آن قطعا محصول یا خدمات شما می‌تواند برنده مسابقه شود . این یعنی شما باید بر روی نکات مثبت محصول یا خدمات خود دست بگذارید و طوری آن را بزرگنمایی کنید که بیشتر به ذهن مخاطب نفوذ کند .


 انتشار رپرتاژ آگهی چه فوایدی دارد؟

رپورتاژ آگهی یکی از شیوه‌ های موفق ترویج محتوا است و به شما کمک می‌کند کسب‌ و کار خود را به جامعه‌ی بزرگتری از مخاطبین معرفی کنید. با خرید رپورتاژ آگهی می‌توانید مشتریان جدیدی پیدا نموده و همچنین موجب ارتقاء جایگاه سایت  در موتور های جستجو شوید .

 

تاثیر رپورتاژ آگهی بر مخاطب در دیجیتال مارکتینگ ؟

رپورتاژ نویسی در دیجیتال مارکتینگ را نوشتن یک نوع تبلیغ خلاقانه ، آگاهانه اما غیر مستقیم میدانند که ذهن مخاطب را هدف قرار می‌دهد. این یعنی زمانی که مخاطب در حال خواندن رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ تبلیغاتی شما است ، اصلا احساس نمی‌کند که در حال فروش چیزی به او هستید. بلکه ادبیات و نحوه تبلیغ در یک رپورتاژ باید به شکلی باشد که احساس صمیمیت بیش از اندازه‌ای بین شما و مخاطب به وجود بیاید و مخاطب احساس کند که شما با تمام وجود صلاح او را می‌خواهید و بدون هیچ قید و شرطی تنها می‌خواهید بهترین راه را به او نشان دهید .

 


سئوال های مربوط به ریپورتاژ آگهی :

آیا رپورتاژ خبری و آگهی ها دائمی است ؟
کدام سایت برای خرید رپورتاژ مناسب است ؟
در کدام مرحله باید رپورتاژ خریداری کنیم ؟


مقاله سئو شده به چه مقاله ای گفته می شود ؟

مقاله سئو شده به مقالاتی گته میشود که استانداردهای موتور جستجو از لحاظ محتوایی در آن رعایت شده باشد.


منظور از مقاله سئو شده چیست ؟

مقاله سئو شده مقاله‌ای است که دارای تجربه کاربری و اطلاعات ارزشمند برای کاربران سایت باشد و طبق الگوریتم‌های گوگل نوشته شده باشد این نوع مقاله نیاز به طراحی استراتژی کلمات کلیدی از قبل دارد.



مهمترین فاکتورهای یک مقاله سئو بیس چیست ؟

فاکتورهای زیادی برای نوشتن یک مقاله سئو محور وجود دارد. اما مهمترین آن ها شامل تطابق کلمه کلیدی با محتوا، استفاده درست از کلمه کلیدی، لینک سازی داخلی و ... است.


برای مقاله سئو شده نیاز به بک لینک داریم ؟

برای رشد وب سایت بک لینک از فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل است که به آن نیاز داریم اما برای بهتر شدن رتبه مقاله نیز همیشه نیازی به بک لینک نیست گاهی می‌توان با سئو داخلی به رتبه خوب رسید .

 

مزایای سئو چیست ؟

از مهمترین مزایای سئو می توان به فروش محصولات و خدمات و برند شدن در حوزه کسب و کار اشاره کرد . چنانچه شرکتی ، سازمان، فروشگاه مغازه و یا هر بخش دیگری دارید که خدمات و محصول می فروشید، سئو سایت این قابلیت را دارد که فروشتان را چندین برابر کنید .


آیا یادگیری تکنیک های سئو که هر سال معرفی می شود کافی است ؟


پاسخ این سئوال خیر است . تکنیک های سئو در هر سال تغییر پیدا می نماید و کاملا تجربی بوده و بصورت داینامیک است از این رو ممکن است یک قانون امروز جوابگو باشد ولی چند ماه اینده دیگر کار نکند .


صفحه اول گوگل کجاست ؟

امروزه یکی از روش های تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ ، سئو است. سئو یعنی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و افزایش بازدید وب سایت است .


برای رسیدن به صفحه اول گوگل چقدر زمان لازم است ؟


زمان رسیدن به صفحه اول گوگل براساس میزان جستجو و سختی کلمات کلیدی و همچنین فاکتورهای دیگر برای هر پروژه متفاوت است. در بازه زمانی 2 ماه می‌توان پیشرفت جایگاه کلمات کلیدی را مشاهده کرد و به طور معمول حداقل 5 ماه زمان برای رسیدن به صفحه اول گوگل نیاز است .


روش های قرارگرفتن در صفحه اول گوگل چیست ؟

تکنیک های زیادی جهت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل قرار دارد . در این مقاله آموزشی سئو به مهمترین این تکنیک ها اشاره شده است .


چرا باید در صفحه اول گوگل باشیم ؟

زیرا اکثر کاربرانی که در گوگل جستجو می کنند، فقط صفحه اول نتایج را مشاهده می کنند و هرگز به صفحه دوم نمی روند. فقط با حضور در صفحه اول نتایج می توانید بازدیدکنندگان زیادی جذب کنید .


چگونه سایت خود را در صفحه اول گوگل قرار دهیم ؟

اقدامات زیادی از جمله بهینه سازی فنی سایت، تولید و بهینه سازی محتوا بر اساس اصول سئو، لینک سازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی برای رسیدن یک سایت به صفحه اول نتایج گوگل لازم هستند.


بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل چقدر هزینه دارد ؟

قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل، هزینه مشخصی ندارد و بیشتر از هرچیز، به صبر نیاز دارد . اگر تخصص و تیم فنی برای سئو کردن سایت خودتان را در اختیار ندارید، ما در urlv.ir می توانیم مجموعه سایت شما را صفحه اول گوگل برسانیم . فقط کافیست به ما اطمینان کنید .


چگونه رتبه سایت در گوگل را بررسی کنیم ؟

برای کسب رتبه سایت در گوگل ، باید کلمه کلیدی مورد نظر خود را به وسیله مرورگری که در اکانت جی میل لاگین نباشد و از طریق IP های مختلف در گوگل سرچ کنید تا رتبه سایت خود را در نتایج حالت های مختلف مشاهده کنید. همچنین می توانید از نرم افزارها و خدمات سایت های Position Tracking استفاده کنید .


نرم افزار بالا بردن رتبه سایت در گوگل چیست؟

واقعیت این است که هیچ نرم افزاری نمیتواند رتبه سایت شما را در گوگل بالا ببرد. اما نرم افزارهایی وجود دارند که می توانند به عنوان یک ابزار، به آنالیز وضعیت سئو سایت شما و همچنین ارائه اطلاعاتی درباره کلمات کلیدی کاربران و رقبا، به شما کمک کنند.


کلمه کلیدی چیست ؟

کلمه کلیدی واژه ای است که به کمک آن می توانید مفهوم و هدف محتوای خود را برسانید. و از طرفی کلمات کلیدی واژه هایی هستند که کاربران برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود آن را در موتورهای جستجو سرچ می کنند.


سئو کلمه کلیدی چیست ؟

کلمات یا عبارات کلیدی مورد استفاده در محتوای صفحات، انتخاب درست‌ آن‌ها، میزان استفاده از این کلمات و رعایت چگالی آن در محتوا، هم‌خانواده‌های این عبارات و چگونگی استفاده از آن‌ها در متن را سئوی کلمات کلیدی می‌گویند.



پیدا کردن کلمات کلیدی چه اهمیتی دارد ؟

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب مورد بسیار مهمی در بهینه‌سازی یک سایت است چراکه مشخص می کند مخاطبان هدف از چه عباراتی برای جستجو استفاده می کنند.


در هر صفحه فقط یک کلمه کلیدی داریم ؟

هر صفحه از سایت میتواند برای چند کلمه کلیدی مختلف ولی مرتبط به هم سئو شود.


چگونه کلمات کلیدی را برای سئو پیدا کنم ؟

مرحله اول : فهرستی از موضوعات مهم و مرتبط بر اساس آنچه در مورد کسب و کار خود می دانید تهیه کنید.

مرحله دوم : آن سطل های موضوع را با کلمات کلیدی پر کنید.

مرحله سوم : درک کنید که قصد چگونه بر تحقیق کلمات کلیدی تأثیر می گذارد و بر اساس آن تجزیه و تحلیل کنید.

مرحله چهارم : عبارات جستجوی مرتبط را تحقیق کنید.

مرحله پنجم : از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به نفع خود استفاده کنید.


چهار نوع کلمات کلیدی چیست ؟

هنگام تحقیق برای کشف اهداف کاربر در هنگام جستجو، می‌توانیم همه کلمات کلیدی را به چهار دسته اصلی هدف طبقه‌بندی کنیم.

تجاری ، معاملاتی ، اطلاعاتی و ناوبری

آیا کلمات کلیدی در سئو تاثیرگذارند ؟

بله ، درست است که استفاده از کلمات کلیدی در متن کنترل شده‌تر و مفهومی‌تر شده‌اند و تجربه‌ی کاربری در رده‌ی بالاتری قرار گرفته است، اما هنوز هم کلمات کلیدی در سئوی سایت تاثیرگذار هستند. تنها روش قدیمی ردیابی آن‌ها در سئو از بین رفته است.


چرا پیدا کردن کلمه کلیدی با موتور جستجوی گوگل اهمیت دارد ؟

گوگل را می توان قدرتمندترین ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی دانست چرا که الگوریتم های گوگل مداوم در حال به روزرسانی و ارتقا هستند تا کاربران بتوانند بهترین نتایج را در کمترین زمان ممکن به دست آورند.


چگونه کلمات کلیدی مناسب برای وب‌سایتمان انتخاب کنیم ؟

1- درباره موضوع و چگالی کلمات کلیدی مورد نظرتان تصمیم‌گیری کنید.
2- کلمات کلیدی اصلی، کلمات دنباله دار گوگل و LSI ها را بررسی کنید.
3- رفتار رقبا و کلمات کلیدی که روی آن‌ها تمرکز کرده‌اند را بررسی کنید.
4- بهترین کلمات کلیدی را گلچین کنید و از ابزارهای مختلف برای بررسی میزان محبوبیت آن‌ها استفاده کنید.


چطور افزایش بازدید سایت را با کلمات کلیدی طویل انجام دهیم ؟

کلمات کلیدی طویل به طور معمول عباراتی تا ٥ کلمه یا حتی بیشتر را شامل می‌شوند. تولید محتوا به کمک این روش، ساده‌تر خواهد بود و رقابت کمتری نیز برای آن وجود دارد. بعد از این‌که محتوای کافی در رابطه با تخصص خود تولید کردید، سایت شما بیشتر دیده می‌شود و بعد از آن می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی کوتاه‌تر نیز رتبه مناسبی بدست آورید.


سئو سایت فروشگاهی چقدر اهمیت دارد ؟

با کسب رتبه در گوگل شما قادر خواهید بود مشتریان خود را افزایش دهید و فروش خود را افزایش دهید. وابستگی مستقیم درآمد و فروش نشان از اهمیت توجه به سئوی سایت فروشگاهی دارد.


تفاوت سئو فروشگاهی با سئو سایر سایت‌ها در چیست ؟

اصول و قوانین سئو در سایت‌خای فروشگاهی با سایر سایت ها یکسان است. چالش اصلی پیچیدگی رعایت و پیاده سازی نکات سئو تکنیکال در این سایت‌ها است. 

مهم‌ترین صفحات از نظر سئو در فروشگاه اینترنتی کدامند ؟

مهم‌ترین صفحات ؛ صفحات دسته‌بندی محصولات هستند که نکات زیادی را در آموزش سئو فروشگاه اینترنتی برای سئو این صفحات ذکر کرده‌ایم.


با وجود فروشگاه‌های بزرگ مثل دیجی‌کالا چگونه رتبه بگیریم ؟

برای مقابله با فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ مثل دیجی‌کالا استراتژی‌هایی وجود دارد که در ابتدای این آموزش به آن‌ها اشاره کرده‌ام.


سئو فروشگاه اینترنتی چه تفاوتی با سئو سایت دارد ؟

معمولا فروشگاه های اینترنتی دارای صفحات بسیار بیشتری نسبت به سایت های عادی می‌باشند و در نتیجه احتمال سردرگمی مخاطب در میان صفحات بالا می‌رود، به همین دلیل متخصص سئو باید کاری انجام دهد تا تجربه کاربری (UX) در بالاترین حد باشد تا مشتری در میان انبوهی از محصولات سردرگم نشود. همچنین مواردی مانند سئو محلی ، تحقیق کلمات کلیدی، لینک سازی داخلی، اسکیما و غیره در سئو سایت های فروشگاهی با سایت های عادی متفاوت است که باید با دقت نظر بیشتری به آنها پرداخته شود. از طرف دیگر مواردی مانند وجود محصولات مشابه (محتوای تکراری) و محصولات ناموجود، از دیدگاه سئو فروشگاه اینترنتی باید مدیریت شوند.


برای افزایش بازدید فروشگاه آنلاین چه کاری انجام دهیم ؟

قطعا همواره بهترین روش برای افزایش بازدید، سئوی فروشگاه آنلاین است. اما بعد از سئو پیشنهاد می‌کنیم از ظرفیت سایت‌های ایمالز و تُرُب نیز استفاده نمایید تا تاثیر شگفت انگیز آن بر افزایش بازدید فروشگاه خود را مشاهده کنید. ترافیک ارجاعی که از سمت این سایت‌ها به فروشگاه اینترنتی شما هدایت می‌شود می‌تواند بصورت غیر مستقیم بر سئو نیز اثر گذار باشد .


راه های رشد سایت های فروشگاهی چیست ؟

1- تضمین کرد بی قید و شرط کالا های خود به کاربران

2- اراعه داد ن تخفیف ها و کوپن برای فروش های اینترنتی

3- جایزه بدهید

4- برگزاری مسابقه

5- ساخت ویدئو های نمایشی

6- افزایش گزینه‌ های حمل‌ و نقل

7- صادقانه رفتار کنید

8- استفاده کردن از تصاویر و ویدیو های با کیفیت

9- موثر بودن شبکه های اجتمایی در سایت فروشگاهی


چگونه با دادن تخفیف ها و کوپن برای فروش های اینترنتی باعث رشد سایت فروشگاهی شویم ؟

کوپن همیشه از اجزای اصلی تبلیغات خرده‌ فروشی‌های آنلاین بوده است. بنا براین احتیاجی نیست که درمورد قدرت آن چیزی بگوییم. شما اکثر اوقات مشاهده کرده اید که از بزرگترین فروشگاه‌ های اینترنتی ایران تا نوپاترین آن‌‌ ها همواره در حال ارائه کد های تخفیفی به مناسبت‌ ها و روش‌ ها و بهانه‌ های گوناگون هستند.اما باید این را هم بدانید که از کوپن‌های تخفیف می ‌توان استفاده بهتری هم کرد که نقشی بسیاری از صرفاً افزایش انگیزه? خرید ایفا می‌کند. کوپن به‌عنوان طعمه‌ ای برای به قلاب انداختن مشترکین ایمیل جدید هم می‌تواند عمل می‌کند.


منظور از تحقیق کلمات کلیدی چیست ؟

« تحقیق کلمات کلیدی یا کی ورد ریسرچ » ( Keyword Research ) فرآیندی برای یافتن عبارت‌های مورد استفاده کاربران هنگام جستجو درباره یک موضوع و « میزان جستجو یا حجم جستجو » ( Search Volume ) برای این عبارت‌ها در موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل و بینگ است و بخشی از فرآیند سئو به شمار می‌رود. تحقیق کلمات کلیدی بهترین راه برای یافتن عبارت‌های کلیدی مورد استفاده کاربران و افزایش بازدید طبیعی ( ارگانیک ) است .

جستجوی کلیدواژه یا تحقیق کلمات کلیدی در واقع یک فرآیند تحقیقی است که در آن شما با زبانی که مخاطب هدفتان با آن جستجو می‌کند آشنا می‌شوید. زبان کاربران شما در واقع ترکیب کلمات مختلفی است که برای پیدا کردن محصولات و یا خدمات شما استفاده می‌کنند.



بهترین ابزارها برای جستجوی کلمات کلیدی کدامند ؟

BuzzSumo
SEMRush
SpyFu
Ahrefs
Keyword Planner


بررسی و تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ چیست ؟

هدف از این تحقیق نه تنها شناسایی و کشف کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار بلکه عبارت مورد جستجو توسط مخاطبان هدف شماست، همچنین هدف پیدا کردن کلمات کلیدی «مناسبی» است تا با استفاده از آن‌ها بتوان ترافیک قابل قبولی را به سمت سایت آورد.


دلیل انجام تحقیق کلمات کلیدی چیست ؟

چون این اقدام یکی از مهم‌ترین کارها در حوزه سئو و روشی فوق العاده برای جذب افراد بیشتر به سمت محتوای تولیدی خودتان است.


اهمیت تحقیق کلمات کلیدی چیست ؟

می‌توان کلمات کلیدی را آجرهای سازنده رشد کسب‌وکار و بهبود حضور در اینترنت دانست. کسب‌وکارهایی که در اینترنت به راحتی پیدا نشوند، به احتمال زیاد موفقیت زیادی کسب نخواهند کرد. اما نمی‌توانید برای تولید محتوا از هر عبارت کلیدی دلخواهی استفاده کنید. برای انتخاب کلمات کلیدی باید ابتدا تحقیق کنید تا بهترین‌ها را با توجه به کسب‌وکارتان بیابید. تحقیق مناسب برای انتخاب کلمات کلیدی بسیار مهم است، چراکه باعث روشن شدن عبارت‌های کلیدی مورد استفاده توسط کاربران می‌شود . گاهی اوقات افراد برای شرح محصولات خود از فهرستی متفاوت با عبارت‌های مدنظر کاربران استفاده می‌کنند و در نتیجه ، کاربران نمی‌توانند به‌راحتی وب‌سایت آن‌ها را پیدا کنند.


چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است ؟

تنها روش عملی برای پی بردن به آنچه که کاربران در نهایت در موتورهای جستجو وارد می‌کنند تحقیق کلمات کلیدی است. اگر قصد دارید از نوشتن مطالبی که هیچ‌کس به دنبالش نیست اجتناب کنید، باید با این روش تحقیق آشنا شوید.

 

روش های پیدا کردن کلمه کلیدی با موتور جستجوی گوگل چگونه است ؟

از جمله تکنیک های مورد استفاده برای پیدا کردن کلمه کلیدی با کمک گوگل عبارت است از: ویژگی Google autocomplete، درک علاقه‌مندی کاربران به کمک آنالیز نتایج ارائه شده و سایت‌هایی که رتبه‌ی بالاتری دارند، ویژگی featured snippet، ویژگی Knowledge panel و قسمت People also search for، بخش Searches related، بخش People also ask for است.


کلمات کلیدی منفی یا Negative Keywords چیست ؟

Negative keywords کلماتی هستند که با اضافه کردن آن ها، می‌توانیم از نمایش تبلیغ به کاربرانی که آن کلمه را در گوگل سرچ کرده‌اند جلوگیری کنیم. گوگل کلمات منفی را این گونه توضیح می‌دهد: نوعی کلمه کلیدی که مانع از نمایش تبلیغ شما توسط یک کلمه یا عبارت خاص می‌شود.

دلایل استفاده از نگتیو کیورد در گوگل ادز : جلوگیری از کلیک های هرز - افزایش CTR - افزایش نمره کیفیت


آیا تصاویر در سئو اهمیت دارند ؟

بله سئو تصویر یکی از موارد بسیار مهم در سئو است.


سئو تصویر چیست ؟

سئو تصویر در واقع بخشی از سئو محتوا است. شما با سئو کردن تصاویرِ هر صفحه از سایت، صرفا به سئو شدن خود صفحه کمک نمیکنید. بلکه با سئو عکس ها، کمک میکنید این تصاویر در نتایج جستجو ( بخصوص در بخش تصاویر گوگل ) نمایش داده شده و از این طریق هم بازدید جذب میکنید.


چه تعداد تصویر در مقاله به کار ببریم ؟

اگر بخواهم در جواب، عددی اعلام کنیم، تا حدود زیادی شما را به اشتباه انداخته ام، شما در هر مقاله به تعداد مورد نیاز کاربر باید از تصویر استفاده کنید، اما به طور کلی خوب است هر 300 کلمه حداقل یک تصویر بگذارید.


تبلیغات کلیکی چیست ؟

PPC مخفف عبارت Pay Per Click به معنای «پرداخت به ازای کلیک» است که در اصطلاح عامیانه به آن « تبلیغات کلیکی » گفته می‌شود.


انواع تبلیغات کلیکی کدامند ؟

تبلیغات همسان کلیکی - تبلیغات بنری کلیکی - تبلیغات ریتارگتینگ کلیکی - تبلیغات موضوعی کلیکی


سئو یا PPC کدام بهتر است ؟

این سوال شبیه این است که بپرسیم چه کسی برای میهن پرستان مهم‌تر است، بیل بلیچیک یا تام برادی ؟ احتمالاً می‌توانید برای هر یک از این دو استدلال‌ منطقی بیاورید. واقعیت این است که هر دوی آنها برای موفقیت تیم حیاتی هستند.

همین امر در مورد SEO و PPC (پرداخت به ازای کلیک) نیز صدق می‌کند. شما نمی‌توانید قدرت دامنه، تمایل به برند ارگانیک و در واقع حضور آنلاین بدون سئو را ایجاد کنید.

به همین ترتیب، بدون PPC نمی‌توانید مشتریان بالقوه را به‌طور دقیق با آمار‌شناسی، رفتارها یا کلمات کلیدی هدف قرار دهید.


تبلیغات کلیکی یا PPC چیست ؟

« تبلیغات کلیکی » ( Pay-per-Click Advertising | PPC ) یکی از انواع بازاریابی دیجیتال است که در آن می‌توان تبلیغات مختلفی را در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو ( SERP )، شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های دیگر منتشر کرد. در تبلیغات کلیکی یا PPC زمانی که کاربری کلمات کلیدی مدنظر شما را جستجو می‌کند، تبلیغات شما را مشاهده می‌کند و با کلیک کردن روی آن‌ها، به صفحات وب‌سایت شما هدایت می‌شود. سپس شما باید به‌ازای هر کلیک روی تبلیغ، مبلغی را به پلتفرم منتشرکننده آن پرداخت کنید.


تعریف SERP ؟

Search Engine Result Page یا SERP به معنی صفحه نتایج موتورهای جستجوست که هنگام جستجوی یک عبارت کلیدی به کاربر نشان داده می‌شه.


SERP چیست ؟

هنگامی که شما عبارتی را در موتور جست‌وجوی گوگل سرچ می‌کنید، نتایج مختلفی را به شما نمایش می‌دهد؛ به هر یک از این نتایج سرپ گفته می‌شود. این نتایج می‌تواند شامل وب‌سایت‌های مختلف، تصاویر، ویدیو‌ها، گراف دانش و ... باشند.


SERP چه اهمیتی داره ؟

موتور جستجوی گوگل، تعداد جستجوها در گوگل و الگوریتم‌های اون از مواردی هستن که مدیران سایت‌ها رو مجاب کرده تا به شدت به قوانین و الگوریتم‌های رتبه بندی سایت پایبند باشن و هر روز برای دریافت رتبه بهتر در گوگل تلاش کنن.


آیا SERP برای همه کاربران یکسان است ؟

SERP ها برای افراد مختلف ، متفاوت اند . ممکن است که شما و یکی از دوستانتان هردو یک عبارت یکسان را در گوگل سرچ کنید و سرپ‌های متفاوتی را شاهد باشید. این تفاوت به علت مواردی مثل موقعیت مکانی، تاریخچه‌ی جست‌وجو و علاقه مندی‌های کاربر است.


مزایای تبلیغات کلیکی یا PPC چیست ؟

بهره‌گیری از تبلیغات کلیکی یا PPC برای کسب و کارها مزایای بسیار زیادی دارد. از این مزایا می‌توان نتیجه گرفتن سریع، قابل نظارت و ارزیابی بودن نتایج کمپین‌ها، قابلیت ادغام با کانال‌های بازاریابی دیگر و کسب اطلاعات مفید در زمینه بازاریابی و مخاطبان کسب و کار را نام برد.

تفاوت تبلیغات کلیکی PPC و CPC چیست ؟

بسیاری از افراد در مورد دو عبارت PPC و CPC به اشتباه افتاده و آن‌ها را دو نوع تبلیغات کلیکی می‌دانند. این تصور استباه است. PPC خلاصه عبارت Pay-Per-Click است که به معنای پرداخت به ازای هر کلیک است. اما CPC خلاصه عبارت Cost Per Click است.

سوشال PPC چیست ؟

سوشال PPC همان تبلیغات کلیکی در بستر سوشال مدیا است. مانند تبلیغات کلیکی در اینستاگرام و ...


تبلیغات گوگل ( گوگل ادز ) چیست ؟

تبلیغات گوگل به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان و بدون نیاز به بهینه‌سازی وب‌سایت، جایگاه اول نتایج جستجوی گوگل را به خود اختصاص دهید. حتما تا به حال هنگام جستجو در گوگل به لینک‌هایی برخورد کرده‌اید که یک علامت AD در کنار آن‌ها قرار دارد. این لینک‌ها تبلیغاتی هستند که به نتیجه‌ی جستجوی شما مرتبط بوده‌ و به شما نمایش داده شده‌اند. شما هم می‌توانید با کمک فرست ادز، زیرمجموعه? یکتانت و مجری تبلیغات گوگل ادز، به‌راحتی این کار را انجام دهید.

انواع تبلیغات در گوگل : تبلیغات کلمه‌ کلیدی - تبلیغات بنری گوگل ادز


با داشتن دامنه با پسوند IR می‌تون تبلیغات گوگلی داشت ؟

بله . امکان درج تبلیغات کلیکی گوگل برای دامنه آی‌آر وجود دارد. البته با توجه به محدودیت‌هایی که برای نمایش تبلیغ گوگل دامنه های ملی وجود دارد پیشنهاد می‌کنیم یک دامنه بین المللی ثبت کرده و در آن شروع به تبلیغات خدمات یا محصولات خود نمایید.


ایا دسترسی مستقیم به اکانت گوگل ادز ارایه میدهید ؟

بله . در پلن‌های تبلیغات کلیکی گوگل ادز شما دسترسی مشاهده تمام اطلاعات تبلیغات‌تان را دارید و می‌توانید جزئیات اکانت گوگل ادز خود را با ورود به سایت ads.google.com مشاهده کنید.


انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل ادز

1- مطابقت کامل ( Exact Match )
2- تطبیق عبارت ( Phrase Match )
3- تطبیق گسترده ( Broad Match )
4- تطابق منفی ( Negative Match )

چگونه کلمات کلیدی در گوگل ادز می‌توانند بر کیفیت تبلیغ اثر بگذارند ؟

تاثیر چگونگی تطابق کلمات کلیدی در عملکرد کمپین را نمی‌توان نادیده گرفت . شما با انتخاب درست کلمات کلیدی می‌توانید از هزینه‌های غیرضروری بابت کلیک‌های بی‌فایده و بی‌ربط دور بمانید . به عنوان مثال ، مطابقت کامل عبارت کلیدی هدف شما با چیزی که کاربر جست‌وجو می‌کند راه خوبی برای افزایش آگاهی از برند نیست. شما در این شرایط به تعداد محدودی از مخاطبان دست پیدا می‌کنید . با این حال ، شانس زیادی برای فروش بیشتر خواهید داشت.


چگونه باید تبلیغات گوگل ادز را برای سایتم شروع کنم ؟

پس از مشاهده پلن‌های موجود با ما در تماس باشید تا با ارائه مشاوره‌های لازم شما را در انتخاب پلن مناسبتان یاری کنیم. سپس به شما کمک می‌کنیم تا کلمات کلیدی مناسب با کسب وکارتان را انتخاب کنید. پس از تایید و پرداخت، کار تبلیغ شما آغاز می‌شود. با مانیتور مداوم عملکرد تبلیغتان، آن را بهینه سازی می‌کنیم و در نهایت قبل از تمام شدن شارژ حسابتان، شما را مطلع می‌کنیم تا در صورت تمایل نسبت به شارژ مجدد حساب خود اقدام فرمایید.


هزینه‌ های گوگل ادز چگونه محاسبه می شود ؟

گوگل ادز امکان کنترل کامل روی هزینه‌های تبلیغات شما را برایتان فراهم کرده است. قیمت به ازای هر کلیک نیز بسته به میزان رقابتی بودن کلمه کلیدی مورد نظرتان می‌تواند متغیر باشد. با این حال شما می‌توانید میانگین بودجه روزانه تبلیغ خود را تعیین کنید.


الگوریتم گوگل چیست ؟

در تعریف الگوریتم های گوگل چیست به زبان خیلی ساده می توان گفت که الگوریتم یک دستورالعملی است که موتور جستجوگر گوگل از آن استفاده می کنند تا کاربرانی که به دنبال موضوعات مختلف در بستر وب هستند، بتوانند بهترین محتوای را که نیاز آنها را به طور کامل برطرف می کنند را در بستر وب رویت کنند.


منظور از الگوریتم گوگل چیست ؟

الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی و سئو در گوگل مورد استفاده قرار می گیرد. فرآیندی که موتور های گوگل بر اساس آن تجزیه و تحلیل وب سایت ها را انجام می دهند. الگوریتم های گوگل شامل معادلات گوناگون و متفاوت و تابع است که برای کاربر نمایش داده شود.

الگوریتم های گوگل با جستجوی صفحات وب که شامل کلمات کلیدی مورد استفاده برای جستجو است، کار را برای شما انجام می دهد. در مرحله بعدی، یک رتبه را به هر صفحه و بر اساس چندین عامل، از جمله چند کلمه کلیدی در صفحه، اختصاص می دهد. صفحات رتبه بالا تر در صفحه نتایج موتور جستجوی  ( Google SERP ) ظاهر می شوند. این به این معنی است که بهترین پیوند های مربوط به جستجوی شما از نظر تئوری، اول لیست های Google قرار می گیرد.


اگر الگوریتم‌ های گوگل وجود نداشت چه می‌شد؟

در این صورت با سرچ یک عبارت در گوگل، نتایجی را مشاهده می‌کردید، که هیچ ربطی به سوال شما نداشت و سایت‌هایی که محتوای کاربردی و مفیدی داشتند، رتبه پایین‌تری از سایت های تبلیغاتی و اسپم داشتند. ولی با وجود به‌روزرسانی‌های متعدد در الگوریتم گوگل و استفاده از هوش مصنوعی، بهترین محتوا در سریع‌ترین و راحت‌ترین حالت ممکن در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.


دسته بندی الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل به دو دسته تقسیم می شوند، الگوریتم های اصلی که در واقع جز هسته اصلی گوگل هستند و بر اساس پارامترهای مختلف سایت های اینترنتی را رتبه بندی می کنند و الگوریتم هایی که به صورت جانبی برای شناسایی سایت های اسپم و یا بهبود نتایج جستجو و بهینه سازی پرس و جوهای کاربران استفاده می شوند.

 


جدیدترین الگوریتم های گوگل کدامند ؟

این اشتباه را نکنید! در حال حاضر گوگل حتی از قدیمی‌ترین الگوریتم‌های خود هم استفاده می‌کند و تنها میزان هوشمندی و دقت آن ها را بهبود می‌دهد. یکی از مهم‌ترین و اثربخش‌ترین الگوریتم‌های حال حاضر، الگوریتم رنک‌برین است که با استفاده از هوش مصنوعی گوگل، رفتار کاربران را پیش‌بینی می‌کند و بهترین نتایج را به او نشان می‌دهد.

 

مهم ترین الگوریتم های گوگل کدامند ؟

  • الگوریتم پاندا
  • الگوریتم پنگوئن
  •  الگوریتم مرغ مگس خوار
  • الگوریتم کبوتر
  • الگوریتم گورخر
  • الگوریتم موش کور
  • الگوریتم کافئین

معیارهای گوگل برای افزایش رتبه سایت چیست ؟

گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها بیش از 100 معیار را در نظر می‌گیرد .
از مهمترین این معیارها می‌توان محتوای باکیفیت ، بک‌ لینک ، هدف کاربران از جستجو، سرعت بارگذاری صفحه، بهینه‌سازی وب‌سایت برای موبایل ، بهینه‌ سازی کلمات کلیدی ، ساختار وب‌ سایت ، امنیت وب‌ سایت و تجربه کاربری را نام برد .


ترفند های بالا بردن رتبه سایت در گوگل چیست ؟

تولید محتوای باکیفیت ، بهبود سرعت بارگذاری صفحات وب ، لینک‌ سازی و گرفتن بک‌ لینک‌های باکیفیت ، بهینه‌سازی وب‌سایت برای موبایل، استفاده صحیح از کلمات کلیدی، بهبود تجربه کاربری و ارزیابی مداوم رتبه صفحات با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس از مهم‌ترین ترفند های بالا بردن رتبه سایت در گوگل است .


چرا باید پروژه سئو خود را به urlv.ir بسپاریم ؟

با انجام پروژه شما توسط urlv.ir بطور همزمان به 2 هدف بهبود رتبه کلمات کلیدی در جستجوی گوگل ، افزایش ترافیک سایت دست خواهید یافت .


به بزرگترین پخش اسباب بازی آشنا شوید




خدمات سئو شامل چه مواردی می شود؟

خدمات سئو شامل استراتژی کلمات کلیدی ، استراتژی محتوا ، آنالیز سایت ، سئو داخلی ، سئو خارجی ، توسعه محتوا و تجزیه و تحلیل رقبا است.


مهارت های متخصص سئو سایت چیست ؟

کار یک متخصص سئو تجزیه و تحلیل و بررسی وب سایت ها و بهینه سازی آنها به گونه ای است که توسط موتورهای جستجو قابل خزش باشند . هدف متخصص سئو این است که با سئو سازی از قبیل تولید محتوا با کلمات کلیدی و عبارات مناسب ، از افزایش ترافیک یک وب سایت اطمینان حاصل کند .


زمان لازم و مناسب برای سئو سایت چقدر است ؟

هیچ گونه پاسخ قطعی برای تخمین زمان وجود ندارد، اما اگر فعالیت های بهینه سازی سایت به صورت اصولی انجام شود نتایج مناسب در گوگل بین 3 تا 6 ماه حاصل خواهد شد .


چرا سئوی تضمینی ، حقیقت ندارد ؟

خدمات سئو بر خلاف سایر خدمات رایج ، شرایط و وضعیت متغیری دارد و عوامل زیادی در نتایج گوگل تاثیر گذارند ، بنابراین شرکت‌های سئو فقط می‌توانند در مورد سلامت و کیفیت برنامه‌هایی که روی سایت شما اجرا کرده‌اند به شما اطمینان بدهند و نتایج مناسبی برای سایت شما بدست آورند .


آیا میتوان سئو را به صورت رایگان یاد گرفت ؟

دانش سئو بسیار گسترده و پیچیده است و برای شروع فعالیت های جدی در این حوزه نیازمند مطالعه و یادگیری مدوام هستیم. منابع رایگان بسیاری هستند که میتوانند در نقطه شروع انتخاب مناسبی برای ما باشند ولی برای حرفه ای شدن به طور حتم نیازمند دوره های تخصصی یا کسب تجربه عملی خواهیم بود .



منبع : تیم سئوی سایت فروشگاه اسباب بازی با برند گیل تویز


تلفن فوری مشاوره 09920492297
تماس تلفنی   پیام واتساپ

بازدید کننده محترم ، اگر نیازمند دریافت مشاوره در زمینه خدمات سئو برای وب سایت خود می باشید ، این امکان برای شما مقدور است تا با تماس تلفنی در ساعات اداری ، از مشاوره رایگان در زمینه سئو ، تکنیک های افزایش رتبه سایت ، افزایش بازدید از سایت ، موضوعات مربوط به بک لینک و نحوه تولید محتوا و تحقیق کلمات کلیدی برای سایت ، از تجربیات ما استفاده نمایید.
ضمنا این مجموعه آماده ارائه خدمات سئو برای وب سایت های مربوط به کسب و کارها در شهرهای مختلف از جمله شهر تهران ، رشت ، اصفهان ، مشهد ، شیراز ، اهواز ، کرج ، قزوین ، تبریز ، اردبیل ، گرگان ، ساری ، همدان ، ارومیه ، لاهیجان و شهر انزلی می باشد.

نماد اعتماد فروشگاه اینترنتی گیل تویز